Rond 1 mot norwegian

I somras så hade vi bokat en semesterresa till sydligare breddgrader. Vi hade bokat flygresan genom norwegian. Tyvärr blev det planet som vi skulle åka med inställt. Mitt i natten fick vi ett sms om att flyget var inställt på grund av tekniskt fel.

Vi gick upp mitt i natten och fick ringa norwegian för att boka om. Vi fick plats på planet efter som lyfte knappt fyra timmar senare än ursprungsplanet.

När vi kom hem från semestern så skickade jag in en begäran om ersättning på grund av förseningen. Enligt flygkalkylatorn på konsumenteuropas hemsida så har vi rätt till ersättning om 400 euro/person. Nu har vi gått rond ett mot norwegian.

De har nekat oss ersättning och hänvisar till structural damage på flygplanet. Det innebär tydligen att norwegian just i detta fallet inte behöver ge ersättning. Jag mejlade tillbaka och sa att jag inte var nöjd med svaret och hänvisade återigen till att det är väldigt ovanligt att tekniska fel inte ska ge ersättning och att vårt krav kvarstår. Fick dock svaret igen att de inte behöver betala ut ersättning på grund av structural damage på flygplanet.

Kommer gå vidare, då jag inte känner att norwegian tar oss på allvar. Det är inte direkt kundvänligt att inte ge någon form av ersättning när de inte höll sin del av avtalet. Vi kom inte fram i tid. Vi missade stor del av första dagen på semestern. Vi fick problem på uthyrningsfirman där vi hyrde bil pga. Förseningen osv. Det här skrev jag också i mejlet. Men inget har bitit. Jag jade tyckt att det hade varit mer kundvänligt att betala ut ersättning för att på så sätt skapa goda relationer med sina kunder. Nu blir ju vår upplevelse av Norwegian sämre och vi kommer ju inte direkt rekommendera dem till någon. Hade de betalat ut ersättning hade omdömet om norwegian säkerligen varit mer positiv från vår sida.

Det mest tråkiga är att vi fick en semesterdag förstörd och att norwegian inte tycker att det är värt något.

Ska nu gå vidare och få lite hjälp från hallakonsument.se. Har läst lite på deras hemsida och ska nu mejla in hela ärendet till dem. Hoppas de kan hjälpa oss.

Rond 2 i matchen mot norwegian börjar nu. Återkommer om hur det går.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Årssummering

Sålt telia och ncc

Vårt buffertmål